wrapper

Навидҳои рӯз

Дар санаи 11-уми апрел, дар доираи хониши сиёсӣ гузориши таҳлилии ходими илмии шуъбаи таърих, бостоншиносӣ ва мардумшиносии ИИГ Мамадшерзодшоев Умед таҳти мавзуи “Оқибатҳои номатлуби экстремизм дар ҷаҳони муосир” шунида шуд. Дар атрофи мавзуи баррас

Раёсати Институти илмҳои гуманитарии ба номи академик Б.Искандарови АМИТ дар асоси Нақша-чорабиниҳои таблиғотиву ташвиқотии Раёсати Академияи миллии илмҳои Тоҷикистон ва Мақомоти иҷроияи ҳокимияти давлатии ВМКБ ҷиҳати вусъат бахшидани корҳои фаҳмондадиҳӣ-ташвиқотӣ дар самти пешбурди идеологияи давлатдории ҶТ дар тадқиқотҳои илмӣ ва рўйнамо намудани он дар пажўҳиҳои илмӣ, таблиғи таҳкими сулҳу оромӣ, суботи сиёсӣ, ваҳдати миллӣ ва эҳёи арзишҳои таърихиву фарҳангӣ ва маданиву адабии халқи тоҷик дар даврони соҳибистиқлолӣ, мубориза бар зидди хурофот, ифротгароӣ, радикализм, экстремизму терроризм мунтазам хонишҳои сиёсиро баргузор менамояд.

Дар санаи 11-уми апрел, дар доираи хониши сиёсӣ гузориши таҳлилии ходими илмии шуъбаи таърих, бостоншиносӣ ва мардумшиносии ИИГ Мамадшерзодшоев Умед таҳти мавзуи “Оқибатҳои номатлуби экстремизм дар ҷаҳони муосир” шунида шуд. Дар атрофи мавзуи баррасигардида суҳбати пурмуҳтаво байни иштирокдорон сурат гирифта, баромадкунанда ба саволҳои ҳозирин ҷавобҳои мушаххас дод.

Фишурдаи баромад аз руи мавзуи “Оқибатҳои номатлуби экстремизм дар ҷаҳони муосир” дар шакли мақола дар сайти ИИГ ба табъ расонда мешавад.

 

Муфассал ...

АНДЕШАЕ ПЕРОМУНИ МУЛОҚОТИ АСОСГУЗОРИ СУЛҲУ ВАҲДАТИ МИЛЛӢ - ПЕШВОИ МИЛЛАТ, ПРЕЗИДЕНТИ ҶУМХУРИИ ТОҶИКИСТОН МУҲТАРАМ ЭМОМАЛӢ РАҲМОН

МИРЗОЕВ Шоҳназар- номзади илмҳои филологӣ,

ходими пешбари илмии  шуъбаи забонҳои помирии

Институти илмҳои гуманитарии ба номи Б. Искандарови АМИТ

АНДЕШАЕ ПЕРОМУНИ МУЛОҚОТИ АСОСГУЗОРИ СУЛҲУ ВАҲДАТИ МИЛЛӢ - ПЕШВОИ МИЛЛАТ, ПРЕЗИДЕНТИ ҶУМХУРИИ ТОҶИКИСТОН МУҲТАРАМ ЭМОМАЛӢ РАҲМОН

Вазъи ҷаҳони имрӯза басо тезу тунд аст. Давлатҳои абарқудрат дар тараддуди онанд, ки ҷаҳони кайҳо тақсимшударо боз аз сари нав байни худ тақсим намоянд. Барои ба ин мақсади худ расидан онҳо тамоми воситаҳоро истифода мебаранд. Аз он ҷумла аз воситаҳои информатсионӣ истифода бурда, онҳо кӯшиш мекунанд, ки дар миёни мардум ҷудоиандозӣ барангезанд.

 Барои ба мақсадҳои худ расидан онҳо ҷор мезананд, ки дар ин ё он давлат ҳуқуқҳои инсон поймол шавад. Бояд қайд намуд, ки барои ба мақсадҳои разилонаи худ расидан, онҳо пеш аз ҳама муҳоҷиронро истифода мебаранд.

 Ин муҳоҷирон, ки бад ин ё он сабаб Ватани худро тарк кардаанд, дар хориҷ барои дарёфти пул шуда тез тобеи он шахсиятҳои манфиатҷӯе мешаванд, ки барои аз нав тақсим кардани бозори иқтисодӣ ва меҳнатии ҷаҳон камар бастаанд.

 Бархе аз муҳоҷирони аз Ватан дур ва аз ҳоли Ватан бехабар фирефтаи ахбори дурӯғин ва пул шуда, дар бораи сиёсати давлати хеш суханҳои туҳматангез паҳн менамоянд. Зиндагии мардумро ноором месозанд. Чи хеле ки гуфтаанд: “Овози дуҳул шунидан аз дур хуш аст”.

 Мардуми инсондӯст ва сулҳпарвари тоҷик намехоҳад, ки ҳодисаҳои мудҳиши солҳои 90-уми асри XX боз аз нав такрор шаванд.

 Ба ҳамагон маълум аст, ки ҷаҳони имрӯза дар кадом ҳолат қарор дорад. Пас аз ба итмом расидани ҷанги дуюми ҷаҳонӣ харитаи сиёсии ҷаҳон ранги дигар гирифт. Дар қисми ҷаҳон сохти мустамликавӣ аз байн рафт ва дар арсаи ҷаҳонӣ давлатҳои наве пайдо шуданд, ки онҳоро Созмони Миллали Муттаҳид ба расмият шинохт. Боварӣ буд, ки осмони кабуд дигар чанголуд намешавад ва ҳамаи масъалаҳои аз нав пайдошудаи байни давлатҳо дар Созмони Миллали Муттаҳид ба таври осоишта ҳалли худро меёбанд.

 Афсӯс, ки ин дер давом накард. Аз миёнаи солҳои даҳуми асри гузашта байни собиқ иттифоқчиёни Иттиҳоди Шӯравӣ, Иёлоти Муттаҳидаи Амрико ва Британияи Кабир зиддиятҳо ба рӯи об баромаданд. Давлатҳои Европаи Ғарбӣ ва Иёлоти Муттаҳидаи Амрико ҷаҳониёнро метарсонданд, ки ба онҳо сохти коммунистӣ таҳдид мекунад ва онҳо бояд иттифоқ баста худро аз ҳамлаи Иттиҳоди Шӯравӣ ва дигар мамолики сохти сотсиализм дошта муҳофизат намоянд. Байни давлатҳои сохташон капиталистӣ ва сохташон коммунистӣ мухолифат пайдо шуд, ки номи ҷанги сардро гирифт. Дар байни ин давлатҳо ҷанги иттилоотӣ мақоми махсус пайдо намуд, ки сол аз сол алангаи он баланд мешуд. Давлатҳои сохташон капиталистӣ кӯшиши зиёдеро ба харҷ медоданд, ки давлатҳои сохти сотсиалистӣ доштаро буғӣ кунанд ва иттиҳоди шӯравиро пароканда намоянд. Барои ба ин мақсад расидан онҳо на танҳо аз расонаҳои хабарӣ, балки аз қувваҳои опозитсионии давлтҳои сотсиалистӣ истифода баранд.

 Аз нимаи солҳои 80-уми асри асри XX дар натиҷаи ҷанги иттилоотӣ ва қувваҳои опозитсионии дохилии ин ё он кишвари сотсиалистӣ боиси пайдо шудани зиддиятҳои сиёсии дохиликишварӣ шуданд ва ин давлатҳо рӯ ба таназзул ниҳоданд, ки оқибати вазнини он боиси аз байн рафтани давлати абарќудрати Иттиҳоди Шӯравӣ гардид.

 Бо аз байн рафтани Иттиҳоди Шӯравӣ ҷанги сард ҳам бояд аз байн мерафт, вале ин тавр нашуд. Вазъияти сиёсӣ ва иқтисодии ҷаҳон боз ҳам вазнинтар гардид. Қисме аз давлатҳо дар натиҷаи мудохилоти қувваҳои беруна ва дохилӣ қариб, ки аз байн рафтанд: Ливия, Ироқ, Афғонистон. Югославия бошад тамоман нобуд шуда аз харитаи сиёсии ҷаҳон тамоман барканор гардид.

 Ва бояд гуфт, ки ин қувваҳои зиддиинсонӣ дар шароити ҳозира ҳам амал намуда аз мухолифатҳои начандон калони байниқавмӣ, динӣ ва мазҳабии ин ё он давлат истифода намуда вазъияти онро ноором месозанд.

 Гуфтаҳои Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои тоҷикони ҷаҳон, Президенти Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон вазъияти сиёсӣ ва иқтисодии ҷаҳонро инъикос менамоянд.

 Мо, шаҳрвандони Тоҷикистон шукрона бояд аз он кунем, ки дар мамлакати мо сулҳ побарҷост ва ба ояндаи дурахшон умед дорем. Фирефтаи хоҷаҳои мансабталоши берун аз марзи кишвар нашавем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Муфассал ...

ДАР РОҲИ ТАҒЙИРОТИ БУНЁДИИ ИЛМ

ПАЙШАНБИЕВА Сулҳия – магистранти курси 1-и шуъбаи

тадқиқоти иҷтимоиёту иқтисодиёти Бадахшони

Институти илмҳои гуманитарии ба номи Б.Искандарови АМИТ

 

ДАР РОҲИ ТАҒЙИРОТИ БУНЁДИИ ИЛМ

 

Андешаҳо дар ҳошияи мулоқоти Пешвои миллат бо намояндагони аҳли ҷомеа ва ходимони дини кишвар хеле ҷолиб ва ибратомӯз аст, ки ҳар мулоқоти Пешвои миллат бо аҳли зиё ҳамасола як ҳадафи нек ва баланди миллиро пешорӯи мо мегузорад ва як барномаи мушаххас ва ҷиддиро дар ҷодаи пешрафту дастовардҳои миллӣ пайгирӣ менамояд.

Мулоқоти имсола низ аз тамоми суҳбатҳои пешина ба куллӣ фарқ дошт ва бо тозагониҳо ва масъалагузориҳои мубрами рӯз уфуқҳои нави амалу кор ва пешрафти маънавии кишварро, хусусан дар соҳаи дин, ба рӯи мо боз гардонд. Воқеан маърӯзаҳое, ки бо иштироки ходимони дин ироа гардид, саросар бо руҳияи баланди ватандӯстӣ ва равшангароӣ баён ёфта, асосан барои баланд бардоштани иқтисодиёти кишвар ва некӯаҳволии мардум бахшида шуда буд.

Мавриди зикр аст, ки ҳамаи дастурҳои раҳнамунсози Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон оид ба анҷом додани хайру саховат, дастгирии оилаҳои камбизоат, ятимону бепарасторон, сарфаю сариштакорӣ ва танзими маъракаву маросимҳо аз беҳтарин аҳкоми тарбиявии Қуръони карим ва ҳадисҳои набавӣ гирифта шуда, мақсад аз он ҳидояти мардум ба роҳи пурсаодати зиндагӣ мебошад. Дар мулоқот ҳамчунин чанд тан аз зиёиён ва олимону ходимони дин нисбат ба ҳадафҳои арзишманди Роҳбарияти давлату ҳукумати кишвар, иҷрои ҳатмии қонуну муқаррароти ҳуқуқӣ, инчунини дигар масъалаҳои мубрами ҷомеа андешаронӣ намуда, ҳамзамон ба нигарониҳо ва талаботи хайрхоҳонаи Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон арзи ҳамовозию пуштибонӣ карданд.

Мулоқоти Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон бо намояндагони аҳли ҷомеа ва ходимони дини кишвар бори дигар нишон дод, ки таваҷҷуҳи Ҷаноби Олӣ ба ин қишри ҷомеа беандоза мебошад. Бинобар ин, суханронии мазкур дар байни намояндагони аҳли ҷомеа ва ходимони дини кишвар ва аҳли зиёи ҷумҳурӣ ҳисси баланди қаноатмандиро ба миён овард.

 

Муфассал ...

Конференсияи илмӣ бахшида ба Рӯзи илм таҳти унвони “Саҳми илмҳои гуманитарӣ дар тақвияти тафаккури миллӣ”

Конференсияи илмӣ бахшида ба Рӯзи илм таҳти унвони “Саҳми илмҳои гуманитарӣ дар тақвияти тафаккури миллӣ”

             Имрӯз дар толори Институти илмҳои гуманитарии ба номи академик Б. Искандарови Академияи миллии илмҳои Тоҷикистон Конфронси илмӣ бахшида ба Рӯзи илми тоҷик гузашт, ки дар он бо маърўзаҳои илмӣ директори ИИГ АМИТ доктори илми филология Қаландариён Ҳоким Сафар дар мавзуи “Илмҳои инсоншиносӣ ва инсонмеҳварии илм”, доктори илми филология Варќа Охониёзов дар мавзуи “Таҷассуми симои сулҳофари Пешвои миллат дар шеъри муосири тоҷик”, номзади илми таърих Шоинбеков Аловиддин дар мавзуи “Ањаммияти илми мардумшиносї дар таќвияти тафаккури  миллї” ва ходими калони илмї Њаќназар Имомназар дар мавзуи “Мақоми тафаккури дунявӣ, инсонмеҳварӣ дар ҷаҳонбинӣ ва тафаккури миллӣ” суханронӣ намуда, арзиши калидии илму маърифат дар тақвияти тафаккури миллиро бо мисолҳои дақиқ пешниҳод намуданд. Бахусус, таъкид гардид, ки нақши аҳли зиё дар масъалаҳои пешгирии амалҳои хусусиёти террористиву экстримистӣ дошта, аз байнбарии хурофоту зиёдаравӣ, бегонапарастиву ифрот хеле калон ва муҳим буда, дар дуруст инкишоф додани ҷаҳонбинии насли наврасу ҷавонон зиёиён метавонанд амалан кумакҳои худро матраҳ созанд. Қайд гардид, ки оромиву сулҳу суботи ҷомеа аз фаъол будани зиёиёни он вобастагии зич дошта, афкори оқиланаи онҳо метавонад таъсир дар тафаккури миллӣ гузорад. 

            РӮЗИ ИЛМ барои ҳар як мутаффакиру зиёӣ ва ҳар як тоҷику тоҷикистонӣ муборак бошад! Бигзор таффакури ҳар нафар ғанитар аз илму донишу маърифат гардаду дилҳоятон пур аз меҳру муҳаббати инсонӣ саршор гардад.

Муфассал ...